אביזרי אמבטיה

ברזים לאמבטיה – להתקין לבד או לקרוא למומחה?

מעמד חדרי האמבטיה השתדרג מאוד בשנים האחרונות עם הפיכתם מחדרים פונקציונאליים אל חדרים מעוצבים וחדשניים לכל דבר.
כיום, חדרי האמבטיות הם חלק בלתי נפרד מהקונספט העיצובי של הבית, ובדיוק כמו הסלון או החדרים, כל אלמנט חשוב ויש לשים עליו דגש.
אחד האלמנטים החשובים ביותר, שנמצאים בתוך כל חדר אמבטיה, הוא הברז.
הברזים מהווים חלק דומיננטי מאוד מהאמבטיות, שכן כל מי שנכנס לחדר משתמש בברז, והוא תופס מקום מאוד מרכזי בתוכו.
לכן, אנשים רבים משקיעים כיום רבות בברזים שלהם, ויש מספר רב של אפשרויות כיום, כולל גימיקים מעניינים, צבעים וצורות שונות.
לברזים אין את הניצוץ והסטייל כמו אלמנטים אחרים בבית, אך כאשר חושבים על זה לעומק, יש להם חלק מרכזי ביום יום שלנו.
כל אחד שרוצה לקנות ברז כיום, צריך לחשוב היטב איזה ברז הוא צריך, מה חשוב לו בברז, מה הצבע הדומיננטי והשולט בחדר האמבטיה, ולבסוף, האם להתקין את הברז לבד, או לקרוא לאיש מקצוע מומחה. ובכן, ברוב המקרים, ולבטח עבור אנשים שלא מסתדרים עם ארגזי כלים, שווה לקרוא למומחה. טעויות בהתקנה יכולות לגרום לנזק ארוך טווח, רטיבות, אסתטיקה פגומה וכמובן – התקנה לא נכונה שתשפיע על פעולת הברז.
יש כיום המון מתקינים איכותיים בכל החברות העוסקות בציוד לאמבטיה, וההתקנות הן לא עד כדי כך יקרות, ובעיקר מאוד מהירות ויעילות.

ארון אמבטיה תלוי דגם אלעד
ברז שחור, ארון אמבטיה דגם אלעד

ארגז כלים או טלפון?

התקנה של ברזים היא כאמור פעולה די מורכבת, שכוללת חיבור של לצינורות מים ולעיתים, גם אלמנטים אסתטיים כמו גבס או קרמיקות. כאשר ידוע כי ההרכבה היא מסובכת, או חלק מהתקנת חדר אמבטיה שלם, העדיפות היא לתת למתקין לבצע את העבודה, הן בכיור, והן בתוך האמבטיה. כיום, יש ברזים עם פונקציות שונות של חום וקור, וככל שהברז גדול, מתוחכם ומרשים יותר, כך גם ההתקנה שלו מסובכת יותר. בסופו של דבר, המטרה היא הן פונקציונאלית (שהברז יעבוד היטב) והן אסתטית (שהברז ייראה טובה) וכאשר אתם לא בטוחים שתוכלו להגיע לתוצאה המושלמת, טלפון קטן לאיש מקצוע יעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר.
ישנם מקרים בהם אפשר לנסות ולהתקין את הברז לבד ולחסוך את עלות איש המקצוע. בראש ובראשונה, יש אנשים שהם יותר מנוסים עם פרויקטים של בנייה וכלי עבודה, והעבודות הללו זה משהו שמדבר אליהם. שנית, התקנת ברז לבד היא קלה יותר כאשר מחליפים ברז לאותו סוג בדיוק כמו הברז הקודם, ופעולת ההתקנה היא דומה מאוד לפעולת הפירוק. בנוסף, במקרה בו הברז מגיע עם הכיור עצמו, ויש רק לבצע חיבור מים, ולא להתעסק באלמנטים הקשורים לקיר או לקרמיקות, התהליך הופך לקל הרבה יותר. חשוב לעמוד בכל כללי הזהירות, לשים לב לחיבורי המים, ולא לנסות לבצע פעולות שאתם לא יודעים מה תהיה התוצאה שלהם.
 

לשקול את היתרונות והחסרונות

כמו בכל דבר הקשור לפרויקטים ביתיים, יש לשקול את היתרונות והחסרונות של "עשה זאת בעצמך". אם הפעולה נראית קשה, עם פוטנציאל גדול של נזק, והשקעה היסטרית של זמן, ייתכן שעדיף לשלם כמה שקלים עבור עזרה מקצועית. אנשים אשר רוצים, יודעים או נהנים מפרויקטים של DYI, יכולים ומוזמנים לבצע את הפעולה בעצמם. כיום, יש מגוון עצום של ברזים מכל הסוגים, וגם הרבה מאוד מדריכים לפיהם אפשר לעבוד באינטרנט, כך שהדרך לפתרון היא קלה יותר מאשר בעבר. המטרה היא לקבל חדר אמבטיה מושלם על כלל חלקיו, מהאמבט או הדוש, דרך המקלחון והאסלה (אם יש) ועד לכיור ולברז המרשים והקל לשימוש.
Picture of סער בוחבוט
סער בוחבוט

בשנים האחרונות אני מסתובב המון באולמות תצוגה, סיטונאים ויצרנים של מוצרי אמבטיה.
אני בוחר כל מוצר ומוצר שנמכר באתר ללקוחות ושם דגש על איכות המוצרים.
את הידע שנצבר לאורך הזמן אני חולק בכתבות באתר בכדי להפוך את הלקוחות שלי לחכמים יותר לפני הקניה.

מה למדנו במאמר?

כתבות נוספות שכדאי לכם לקרוא...
סוגי ברזים

סוגי ברזים והתאמה לארונות האמבטיה קמתם ביום בהיר והחלטתם שדי, היום אתם משפצים את חדר האמבטיה. מאיפה מתחילים? אז לפני שבחרתם אינסטלטור להתקנת צנרת חדשה

קרא עוד »